img

Sprawdzone sposoby na lśniące włosy latem

​Nadeszło upragnione przez wszystkich lato. Tą porą roku szczególnie zależy nam na tym, by dobrze wyglądać. Jednak w lecie należy wyjątkowo dbać o urodę, gdyż narażona jest ona na wiele czynników, która mają negatywny wpływ na jej stan. Do czynników tych można zaliczyć: słońce, spaliny, chlorowana i słona woda, a także nieprawidłowa pielęgnacja. Nasuwa się zatem pytanie co jeść, jak dbać o włosy oraz czego unikać, by mieć piękne, lśniące i przede wszystkim zdrowe włosy.

Stan naszego zdrowia i samopoczucia zależy głównie od tego co jemy. Od tego zależy również wyglądać naszej cery, włosów i paznokci. Jakie więc witaminy oraz makro- i mikroelementy wpływają na stan naszych włosów?

Brak witaminy A w naszym organizmie objawia się wypadaniem włosów, jednak jej nadmiar również nie jest dla nich dobry. Dlatego też najlepiej przyjmować ją w pożywieniu. Witamina A znajduje się głównie w tłustych produktach mlecznych, takich jak nabiał, jaja oraz tłuste ryby tj. łosoś, czy halibut oraz we wszystkich żółtych, czerwonych i pomarańczowych warzywach tj. marchewka, papryka, dynia, brzoskwinie, morele oraz w szpinaku, czy sałacie. Kolejną witaminą, która ma dobroczynny wpływ na nasze włosy jest Witamina E, która jest antyutleniaczem, działa przeciwrodnikowo i dzięki temu nasze włosy stają się nawilżone, gładkie i błyszczące. Jej brak w organizmie, uwidacznia się poprzez matowe i suche włosy, który można uzupełnić poprzez spożywanie pełnoziarnistych produktów zbożowych, roślin oleistych, pełnotłustego mleka czy żółtek jaj. Ważne dla naszych włosów są również witaminy z grupy B, które poprawiają wzrost i jakość włosów oraz zapobiegają ich wypadaniu i przetłuszczaniu, a znajdziemy je w zielonych warzywach, jogurtach, chudym mięsie, pieczywie wieloziarnistym, tłustych rybach, wątróbce, orzechach, a także szpinaku. Jeśli chodzi o mikro- i makroelementy dla kondycji naszych włosów najważniejszy jest cynk, żelazo, miedź, siarka oraz krzem. Cynk zapobiega przetłuszczaniu się włosów oraz ich wypadaniu, a głównym jego źródłem jest ryż, pszenica, orzechy, sezam, migdały, kukurydza, czy groch. Żelazo oraz miedź sprawią, że nasze włosy będą mocne, podatne na modelowanie, gęste i lśniące. Te składniki mineralne można znaleźć m.in. w warzywach strączkowych, rybach, drobiu, jajach, kiełkach pszenicy, orzechach, szpinaku. Dzięki siarce, występującej w białkach roślinnych i zwierzęcych, włosy nie będą się łamać, zaś krzem sprawi, że nasze włosy będą sprężyste, błyszczące oraz elastyczne.

Na stan naszych włosów ma również ogromny wpływ ich właściwa pielęgnacja, a tu najważniejszy jest umiar. By włosy były mocne i zdrowe należy:

  • Do czesania włosów używać szczotki z naturalnego włosia, a należy to wykonywać delikatnie i niezbyt długo;
  • Myć włosy szamponem dostosowanym do rodzaju włosów i spłukiwać go letnią wodą (nigdy gorącą!). Szampon nakładamy na dłonie i wcieramy we włosy. Pod koniec płukania włosów warto odkręcić zimną wodę, która domyka łuski włosów przez co stają się gładkie;
  • Włosy po umyciu delikatnie osuszamy ręcznikiem i w miarę możliwości pozostawiamy do samodzielnego wyschnięcia. Jednak gdy nam się spieszy – suszmy włosy najchłodniejszym nawiewem; 
  • Modelowanie włosów powinno się odbywać, gdy są one lekko wilgotne.

Latem szczególnie należy dbać o włosy. Przede wszystkim należy stosować odpowiednie kosmetyki z filtrami UV, które hamują negatywny wpływ promieni słonecznych na nasze włosy, a także okrycia głowy, np. kapelusze. Kąpiele wodne również mają znaczący wpływ na ich wygląd. Chlor, czy słona woda w połączeniu ze słońcem bardzo wysuszają włosy, dlatego też warto po powrocie z plaży dokładnie wypłukać włosy i nałożyć maseczkę nawilżającą. Warto również wzmocnić włosy płukankami z pokrzywy, rumianku, rozmarynu, octu jabłkowego, cytryny, a nawet piwa, które sprawią, że włosy będą mocne i zdrowe. Można również podpytać nasze babcie, czy mamy o domowe sposoby pielęgnacji włosów tj. maseczki z drożdży, czy surowego jajka, które mają zbawienny wpływ na nasze włosy, lecz przede wszystkim są naturalne

Zobacz również